22:11 | شنبه 29 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

آزادسازی قیمت خودرو

تضمینی برای کاهش قیمت خودرو وجود ندارد
پایگاه خبری راد: یک عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: هدف خودروسازان از طرح فروش خودرو ۵ درصد کمتر از قیمت بازار آزاد این بود که سودی که تا دیروز به جیب دلال و واسطه سرازیر بود با ۵ درصد کمتر به جیب این شرکت‌ها سرازیر شود اما هیچ تضمینی وجود ندارد که خودروسازان، قیمت کارخانه‌ای خودرو را کاهش دهند.
قیمت کارخانه ای پراید، تیبا، پژو و سمند تثبیت می شوند!
پایگاه خبری راد: یک عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: با تصویب نهایی طرح ساماندهی بازار خودرو در مجلس قیمت کارخانه‌ای خودروهای پرتیراژ شامل پراید، تیبا، پژو و سمند مشمول قیمت‌گذاری شورای رقابت باقی مانده و از قاعده ثابت ماندن قیمت‌ها تبعیت خواهند کرد.
زیاده‌خواهی خودروسازان داخلی موجب ممنوعیت واردات خودرو شد
پایگاه خبری راد: واردات خودرو کوچک‌ترین لطمه‌ای به خودروسازی داخلی وارد نمی‌کند، زیرا زمانی که واردات ممنوع نبود، سهم‌کل خودرو‌های وارداتی در بازار فقط ۵درصد بود و ۹۵ درصد در دست خودروسازان داخلی قرار داشت. بنابراین ممنوعیت واردات خودرو تنها باعث افزایش انحصارطلبی خودروسازان داخلی شده است.
سود دلالان از بازار خودرو چقدر است؟!
پایگاه خبری راد: محاسبات درباره سرکوب قیمت خودرو نشان می‌دهد در نتیجه این سیاست، تنها طی هشت ماه امسال بالغ بر ۹ هزار میلیارد تومان پول تولیدکننده به جیب دلالان رفته است.
 قیمت‌گذاری چهار محصول ایران‌خودرو بر چه مبنایی صورت گرفته؟!
پایگاه خبری راد: یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، آثار مثبت و منفی آزادسازی قیمت خودروهای غیرپرتیراژ توسط ایران‌خودرو را تشریح کرد.
راهکارهای ساماندهی بازار خودرو
پایگاه خبری راد: دولت، ستاد تنظیم بازار و سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان باید به نحوی رفتار کنند تا علاوه بر زمین‌گیر نشدن صنعت خودروسازی کشور، فشارهای قیمتی کمر مشتریان را خم نکند.
حمایت قطعه سازان از گزینه پیشنهادی وزارت صمت
پایگاه خبری راد: اعضای هیات مدیره انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو ایران معرفی رضا رحمانی به عنوان وزیر پیشنهادی وزارت صنعت، معدن و تجارت را روزنه امید قطعه سازان در شرایط بحرانی کنونی اعلام کردند.
تغییر نهاد قیمت گذاری در صنعت خودرو
پایگاه خبری راد: بر اساس اخباری که در برخی از محافل مدیریتی در صنعت خودرو عنوان می شود به زودی دغدغه مسئولان و بازار خودرو رفع و انتظارات شرکتها جامع عمل پوشیده می شود و خبرهای خوشی در خصوص قیمت گذاری خودرو رسانه ای خواهد شد.
راه‌حل یک نماینده برای آزادسازی قیمت خودرو
پایگاه خبری راد: یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: در نظر گرفتن منافع مشتریان شرکت‌های خودروساز باعث احتیاط مقامات مسئول برای افزایش قیمت خودرو شده است.
آزادسازی قیمت خودرو اصلا به صلاح نیست
پایگاه خبری راد: نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: در شرایط پرنوسان بازار خودرو آزادسازی قیمت خودرو اصلا به صلاح نیست.
دولت سفته‌بازان را از بازار خودرو بیرون کند
پایگاه خبری راد: عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی گفت: دولت باید با واقعی‌سازی قیمت های رسمی خودرو، زمینه خروج دلالان و سفته‌بازان از این بازار را فراهم کند. در آن صورت مصرف‌کنندگان واقعی نیز موفق به خرید خودرو به قیمت های رسمی خواهند شد.
آزادسازی قیمت خودرو مشروط به شکل گرفتن بازار رقابتی است
پایگاه خبری راد: یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید کرد: عملیاتی شدن ایده آزادسازی قیمت خودرو بدون شکل دادن به بازار رقابتی تولید و واردات خودرو تاوان سنگینی برای مردم خواهد داشت.
تشکیل کارگروه ویژه برای بازگشت آرامش به بازار خودرو
پایگاه خبری راد: نشست خودرویی دولت و مجلس با حضور اعضای کمیسیون صنایع مجلس، وزیر صنعت و معاونان وی، مدیران شرکتهای خودروسازی شب گذشته برگزار و مسائل مربوط به تولید خودرو و شبکه توزیع فروش و بازار خودرو مورد نقد و بررسی اعضای حاضر در این جلسه قرار گرفت.
شورای رقابت موجب تشدید نابسامانی‌های قیمتی در بازار خودرو شد
پایگاه خبری راد: عضو هیات‌رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: اعلام زودهنگام افزایش قیمت خودرو توسط شورای رقابت اقدامی نادرست و در جهت تشدید نابسامانی‌های قیمتی در بازار خودرو بود.
تعداد خودروهای ناقص به ۷۰ هزار دستگاه رسید
پایگاه خبری راد: دبیر انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی گفت: تعداد خودروهایی که به دلیل کسری قطعات به صورت ناقص تولید و در کف کارخانه‌های سازنده متوقف شده‌اند به حدود ۷۰ هزار دستگاه رسیده است.